veroniicakarlssons

Uppmärksamhet

Kategori: Allmänt

Det är lite tävling kring uppmärksamheten här hemma. Sist vi hade Dixi blev Aston så försiktig att man nästan fick dåligt samvete för han gick ifrn så fort Dixi kom nära. Nu är det inte riktigt likadant. Så fort jag sätter mig vid datorn så klämmer han sig in under bordet och ska mysa. Då sitter han med huvudet i mitt knä och vill bli klappad. Det tar lite längre tid när man ska klia honom samtidigt som man skriver men det gör jag så gärna :) Sen ligger han med i soffan och kräver att bli kliad han också, fast hon oftast tar platsen närmast. Men ibland lägger hon sig på kanten, eller i andra soffan och då är han snabbt framme. När någon av oss kommer hem så bråkar de nästan om uppmärksamheten så då får vi lugna dem först innan vi kan hälsa. Dixi är ju lite fräckare än Aston, hon hoppar upp i knät o lägger sig och hon är med framtassarna lite överallt, han är fortfarande lite mer försiktig, men det är skönt att se att han tar för sig lite!
 
Igår fick vi hämta ut nya ögondroppar till Aston.. han hade ju en infektion under sommaren och vi fick använda ögondroppar i två veckor, han hatade det! Det blev inte ett kärt återseende för honom o tuben igår.. Han slutade klia i ögonen under förra kuren och ett tag efter, men nu är det igång igen så det är bara hoppas att det går bättre den här gången!
 
Annars har livet idag bjudit på skola. 75 min seminarium och sen en kaffe med klasskompisarna :) Strax blir det promenad med hundarna och sen en sväng till jobbet för att göra helgens personaluppställningar!
 
God torsdag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: