veroniicakarlssons

Vardagen

Kategori: Allmänt

Ja, då är man tillbaka i vardagen igen. Skönt! Vissa kan nog bli lite småsura, eller iaf småavis när jag berättar hur min vardag ser ut ibland. Men ni får komma ihåg då att det inte är en vardag man blir rik på..
 
Idag sov jag till kl 9 o sen gick jag upp o satte mig vid datorn o åt frukost. Sen pluggade jag faktiskt. Satt o läste i ungefär 45 min innan det var dags för en promenad med vovvarna. Vi gick 5 km o det tog oss ca 65 min.
 
Nu har de precis käkat lite mellis o ligger o sover båda två. Själv har jag ätit lunch o nu ska jag dricka en kopp kaffe strax innan jag ska läsa i ungefär 45 min till.
 
Planen för resten av dagen är att gå o träna, läsa lite till och tvätta. Ska väl klämma in en till runda med hundarna också, dock en lite kortare.
 
Micke är på lägergrej över natten, är ute o tältar med alla fjärdeklassare så han kommer inte hem förrän imorgon efter jobbet. Passade ju bra eftersom jag ändå är hemma o pluggar både idag o imorn. På torsdag har vi seminarium o då ska vi diskutera hur olika folkmord framställs i undervisningen, och vilka man tar upp. Den absolut vanligaste är självklart förintelsen, men det är ju bara ett av många folkmord som skett. Sedan ska vi också diskutera Levande Historia som var ett projekt från staten som gick ut på att vi skulle undervisa mer om förintelsen, men som senare också tog upp fler folkmord. Det vi ska diskutera är huruvida staten ska ta fram det material vi ska undervisa om i skolan, om staten ska skriva historian helt enkelt. Intressant faktiskt!
 
Nu blir det kaffe. Tjohopp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: